Sunday, January 15, 2012

Buatmu yang teristimewa


Gambar ini hanya sekadar hiasan sahaja =)



Entri dibawah ini begitu sweet je bile baca. Surat ini dituju buat bakal suaminya nanti.
Yang tak best ye kena salin balik tapi sebab surat ni best and sweet je.. Tak salah kalo kongsi dengan orang yang sudi membacakan =)



Bismilahirohmanirohim….


Suasana pagi yang mendamaikan membuatkan diri ingin mencoret nukilan hati berkaitan cinta. Cinta itu fitrah. Semua orang pernah merasai cinta. Tetapi warkahku ini kutulis hanya buat bakal suamiku sahaja. Aku tidak tahu siapa suamiku nanti. Tetapi aku tahu dia sedang mencari tulang rusuknya yang hilang.
 Walaupun belum diketemuinya lagi. Tetapi aku harap akulah tulang rusuknya yang hilang itu. Bak kata pujangga..

 ‘Jika hendak mencari jodoh carilah yang menenangkan diri kita. Bila dilihat sejuk hati bila memandang. Bila berkata membuatkan diri ini bersemangat dan membuatkan diri ini bertambah rasa cinta terutamanya rasa cinta pada ilahi. Bila ditinggal dia tahu menjaga kehormatan diri dan suaminya. Wanita itu yang perlu dimiliki oleh sang lelaki’

Kata-kata ini membuatkan diriku terkedu. Adakah aku sudah lengkap ciri-cirinya seperti yang dikatakan itu. Aku tahu wanita yang baik untuk lelaki yang baik. Tetapi sudah cukup baikkah aku?
Adakah aku layak dikatakan wanita idaman lelaki

Lalu aku terbaca kata-kata Saiditina Aisyah
‘Sebaik-baik wanita adalah tidak memandang dan dipandang’

'Sebaik-baik wanita adalah wanita solehah'

Oleh itu, aku berusaha menjadi wanita yang solehah dan cuba untuk tidak memandang dan dipandang oleh orang lelaki. Aku cuba menjaga hubungan aku dengan ajnabi kerana aku tidak mahu menjadi wanita pujaan dan dambaan lelaki. Buat apa aku berkasih sayang dengan lelaki lain tetapi aku hanya milikmu seorang.
Aku tidak mahu engkau terasa tertipu nanti. Aku mahu mencintaimu seorang kerana aku mahukan engkau begitu juga. Hanya mencintai aku sebagai isterimu seorang. Bersama-sama membina bahtera dibawah payung rahmat ilahi. Bersama-sama membentuk keluarga yang sakinah dan mawaddah. Membentuk generasi bercorakkan islam. Melahirkan dan membentuk anak sehingga sehebat pemuda islam dahulu.


Cinta itu tak perlu dizahirkan tetapi di simpan dalam hati
Kerana takut cinta yang kita beri itu akan mengurangkan rasa cinta dia kepada ilahi
Kadangkala cinta itu boleh dilihat pada isyarat tubuh badan
Kerana seseorang itu sukar menyembunyikan rasa cintanya
Tetapi lebih baik simpan rasa cinta itu kerana
Bila masa yang sesuai barulah ungkap kata cinta
Apabila ianya sudah menjadi halal bagi kita
Kerana cinta itu kurniaan Allah yang terindah buat sang manusia
Seperti rasa cinta adam kepada hawanya
Begitu juga rasa cinta Ali kepada Fatimah az Zahra



Aku tidak mahu hanyut kerana cinta yang sia-sia. Jika cinta menguasai diri megadulah pada ilahi. Kerana Dia perancang terbaik buat diri kita.
Jangan lalai kerana cinta manusia. Kita perlu cinta sang pencipta dahulu.
Kerana Dia akan memberi pasangan terbaik buat kita.


Everyone want love
But we never know what means the true love
We can be crazy with love
But we don’t know how to control our love
We happy if someone make us falling in love
But we don’t know who can give us the true love
If you want someone give you a true love
You must be a good person
Because Allah always give us someone a best person to us falling in love with her
Like Rasulullah and Khadijah
Becoz  they are good couple  4  us follow




I want to be reborn as tree becoz a tree can put its roots down next to their one true love,
So that I never have to be separated from anyone again.



Firstly, I want love with my god (Allah)   before I falling in love with human
                                                                                                      Imtisal Mawaddah



Mihrab cinta 
bunga-bunga cinta



commentbox

Powered by ShoutJax

Sekadar Renungan

Sesungguhnya pada kejadian langit & bumi pada pertukaran malam & siang ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan & keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal. Iaitu bagi orang-orang yang mengingati semasa mereka berdiri & duduk & semasa mereka berbaring mengiring. Mereka memikirkan kejadian langit & bumi sambil berkata " Wahai tuhan kami! Tidakkah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka. Wahai Tuhan Kami! Sebenarnya sesiapa yang Engkau masukkan ke dalam neraka maka sesungguhnya Engkau telah menghinakannya & orang-orang yang zalim itu tidak akan beroleh penolong pun. Wahai Tuhan Kami! Sesungguhnya kami telah mendengar segala penyeru (rasul) yang menyeru kepada iman. Katanya Berimanlah kamu pada tuhan kmu maka kami pun beriman. Wahai Tuhan Kami! ampunkanlah dosa-dosa kami & hapuskanlah daripada kami kesalahan kami & matikanlah kami bersama-sama orang-orang yang berbakti. Wahai Tuhan Kami! Berikanlah kepada kami pahala yang Engkau janjikan kepada kami melalui rasul-rasulMu & janganlah Engkau hina kami pada akhirat nanti. Sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji". (Surah Ali-Imran ayat 190-194).
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons