Wednesday, October 27, 2010

Suamiku...Dengarlah!!

Kau umpama permata dalam timbunan kaca yang sukar untukku jumpai..
Kau juga idaman setiap wanita kerana akhlak mu yang mulia persis akhlak Rasullullah..
Kau selalu menghilang kerana dirimu yang tidak suka menonjol..
Kau sentiasa tenang ibarat laut pada waktu malam yang mendamaikan..
Kau penglipur lara ketika malam kerana kau mahu mengingatkan pengorbanan rasulullah dan sahabat memperjuangkan islam..
Kau memperlahankan suaramu ketika berbicara kerana tidak mahu menarik perhatian wanita yang akan jatuh cinta kepadamu..
Kau menundukkan pandanganmu kerana tidak mahu menanggung dosa kecilmu di akhirat kelak..
Kau menegurku akan khilafan diriku kerana kau tidak mahu aku terseksa di akhirat nanti..
Kau menerimaku kerana kau merupakan jodohku dan aku adalah tulang rusuk kirimu yang hilang..
Kau terima lamaranku kerana kau teringatkan akan peristiwa Siti Khadijah yang melamar Rasulullah..

Tetapi ku ingin memberitahumu...
Aku tidak sekaya Siti Khadijah
Aku tidak setabah Siti Hajar
Aku tidak sebijak Siti Aisyah
Aku tidak setaat Siti Rabiatul Adawiyah
Aku tidak secantik Siti Sarah
Aku tidak semulia Siti Aminah
Aku tidak serajin Siti Fatimah

Kerna diriku insan biasa yang sering membuat kesilapan..
Yang sering alpa..
Aku manusia yang memerlukan bimbingan
Orang sepertimu yang membawa diriku kedalam syurga..
Aku mahu merasakan nikmat berasa di sana..
Bersama dirimu..
Aku mahu kita bersama-sama menghadap Ilahi..
Aku mahu anak-anak kita bersama sekali..
Aku mahukan suasana islam dalam rumah kita nanti..
Aku mahukan kau mengetuai solat kita nanti
Dan aku akan menjadi makmum mu yang pertama..
Seperti Siti Khadijah memeluk islam selepas Rasulullah menerima wahyu pertama..

Kadang-kala ku tersenyum sendirian melihat kelakuanmu..
Kau sentiasa mengambil hatiku..
Jika ku mahukan sesuatu kau cuba melaksakannya..
Walaupun kadang-kala sukar untuk melakukannya..
Bilaku mahu makan ayam goreng..
Kau akan sembelih ayam kampung untuk masak ayam goreng untukku..
Bilaku mahu menonton wayang dan membeli bertih jagung..
Kau lebih rela membelikanku dvd dan membuat bertih jagung supayaku dapat menonton cerita kegemaranku dirumah..
Bilaku mahu mendengar lagu anuar zain..
Kau lebih suka aku mendengar ceramah daripada Anuar Ibrahim..
Bila aku mahu mendengar lagu-lagu cinta..
Kau akan menghulurkan lagu-lagu nasyid dan zikir kepadaku..
Kerna kau tidak mahu diriku menjadi lalai dan alpa..
Kepada Pencipta alam ini..

Kau mahukan dirimu dan diriku bersama-sama di dalam syurga nanti..
Bergembira di sana..
Terima kasih suami..
Suami yang sentiasa membimbingku yang lemah menuju kearah hidupan islam yang sebenar..
Terima kasih suami ku yang sanggup melayan kerenahku..
Terima kasih suamiku yang mencintaiku dan menerimaku...
Terima kasih suamiku kerana sentiasa mengingatiku..

Suamiku................

Ku tahu akan niatmu..
Kau inginkan mati syahid..
Kerana ianya satu tindakan yang mulia..
Yang membantu sesama saudara islam..
Ku redha dengan cita-citamu..
Ku pasrah dengan kehendakmu..
Aku sokong akan impianmu itu..
Kerana ku mahu menjadi salah satu pengikutmu..
Jika kau ditakdirkan pergi dulu..
Ku redha...

Suamiku...
Kau tidak suka berdiamkan diri melihat saudaramu menderita..
Kau benci akan orang yang menindas saudaramu..
Begitu juga dengan diriku..

Pergilah wahai kekasihku..
Pergilah wahai suamiku..
Pergilah membantu saudaramu..
Akan ku iringimu dengan doaku..
Moga-moga cita-citamu terlaksana..
Moga-moga segala impian mu tercapai..
Jangan kau risau akan diriku..
Akan ku tunggu mu..
Jika tidak didunia..
Akan ku tunggumu di akhirat..
Bersama-sama impian yang kita bina...


Inspirasi daripada novel jaja & din

commentbox

Powered by ShoutJax

Sekadar Renungan

Sesungguhnya pada kejadian langit & bumi pada pertukaran malam & siang ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan & keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal. Iaitu bagi orang-orang yang mengingati semasa mereka berdiri & duduk & semasa mereka berbaring mengiring. Mereka memikirkan kejadian langit & bumi sambil berkata " Wahai tuhan kami! Tidakkah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka. Wahai Tuhan Kami! Sebenarnya sesiapa yang Engkau masukkan ke dalam neraka maka sesungguhnya Engkau telah menghinakannya & orang-orang yang zalim itu tidak akan beroleh penolong pun. Wahai Tuhan Kami! Sesungguhnya kami telah mendengar segala penyeru (rasul) yang menyeru kepada iman. Katanya Berimanlah kamu pada tuhan kmu maka kami pun beriman. Wahai Tuhan Kami! ampunkanlah dosa-dosa kami & hapuskanlah daripada kami kesalahan kami & matikanlah kami bersama-sama orang-orang yang berbakti. Wahai Tuhan Kami! Berikanlah kepada kami pahala yang Engkau janjikan kepada kami melalui rasul-rasulMu & janganlah Engkau hina kami pada akhirat nanti. Sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji". (Surah Ali-Imran ayat 190-194).
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons