Sunday, March 28, 2010

aKu&KAu

ya Allah mengapa dengan diri ku ni!!! Mengapa hati ku rasa begitu..?? Apa yang sudahku lakukan..?? Bagi la ku petunjuk mu..Aku hamba Mu selemah-lemahnya.. Berdosakah aku!!! Mengatakan begitu.. Salahkah aku bertindak begitu.. Adakah ku menguris hatinya mengatakan sesuatu begitu????....Ku tidak mengerti.......

Aku ingin memohon seribu kemaafan...Ampunkan daku..Ku tak sengaja.. Aku tidak berniat menguris hatimu..Betul aku tidak sengaja!! Jangan la simpan dendam dalam hatimu.. Janganlah menjarakkan hubungan kita ini..Janganlah tidak menghiraukan aku ini.. Aku insan biasa.. Aku mempunyai hati dan perasaan..Hatiku sakit bila kau bertindak sebegitu..

Katakanlah sesuatu bila berjumpa denganku..Ku inginkan tindakbalas mu..Katakanlah apa sahaja!!! Marahlah aku!!Kutuklah aku!!!Janganlah kau berdiam diri..Aku tidak sanggup menanggungnya.. Cakap HAI pun tidak mengapa...Akanku anggap bahawa kau sudah memaafkan ku..TETAPI

Janganlah kau mengatakan pula sesuatu akan keburukan diriku kepada orang lain.. Ingatlah...Aku insan biasa..Aku mempunyai hati dan perasaan.. Janganlah membuat orang lain prejudis kepada diriku.. Aku tidak boleh hidup tanpa mereka.. Aku tidak mahu bersendirian..Aku tidak mahu!!! Setiap solat ku akan ku akhiri dengan doa memohon supaya Allah membuka hati mu menerima diriku.. Akan ku tangisi.....Bukan ku menceritakan kerna ku mahu simpati mu.. Aku hanya ingin kau tahu..Bahawa aku bersungguh-sungguh..Betul!! Aku bersungguh-sungguh..


Inilah nukilan hatiku.. Sejujurnya..Aku tidak mahu menjadi seorang hipokrit..Aku tak mahu.. Munafik!!! Tidak sesekali.. Aku tidak mahu.. Betul aku tidak mahu.. Jika kau masih mahu menerima diriku..Akulah insan paling bahagia.. Tetapi janganlah kau menghendaki aku dengan sesuatu yang bukan diriku sebenarnya... Sejujurnya aku tidak boleh..!! Betul...Aku tidak boleh..Terimalah aku dengan keadaan diriku sebenar..Aku harap dikau mengerti..

Alangkah seronoknya jikalau kau memahami kata-kataku ini.. Tetapi sungguh malang..Seribu kali malang.. Kau ialah kau..Aku ialah aku.. Kita berbeza...Dunia kita berbeza.. Kerna kau hanyalah

seekor kucing yang merajuk kerna ku tidak bagi makan untuk tengahari..huhuhuhu..:-)

commentbox

Powered by ShoutJax

Sekadar Renungan

Sesungguhnya pada kejadian langit & bumi pada pertukaran malam & siang ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan & keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal. Iaitu bagi orang-orang yang mengingati semasa mereka berdiri & duduk & semasa mereka berbaring mengiring. Mereka memikirkan kejadian langit & bumi sambil berkata " Wahai tuhan kami! Tidakkah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka. Wahai Tuhan Kami! Sebenarnya sesiapa yang Engkau masukkan ke dalam neraka maka sesungguhnya Engkau telah menghinakannya & orang-orang yang zalim itu tidak akan beroleh penolong pun. Wahai Tuhan Kami! Sesungguhnya kami telah mendengar segala penyeru (rasul) yang menyeru kepada iman. Katanya Berimanlah kamu pada tuhan kmu maka kami pun beriman. Wahai Tuhan Kami! ampunkanlah dosa-dosa kami & hapuskanlah daripada kami kesalahan kami & matikanlah kami bersama-sama orang-orang yang berbakti. Wahai Tuhan Kami! Berikanlah kepada kami pahala yang Engkau janjikan kepada kami melalui rasul-rasulMu & janganlah Engkau hina kami pada akhirat nanti. Sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji". (Surah Ali-Imran ayat 190-194).
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons