Friday, February 18, 2011

Masih ingatkah Ariel Sharon?

Ariel Sharon masa sihat

Ingat tak lagi presiden Israel yang famous suatu ketika dahulu.       Ariel sharon
Mesti ada yang lupa dan mesti ada segelintir yang ingat.. Masa saya duk baca blog orang ntah macam mana terfikir pula presiden Israel ini.. Lepas tu cubalah try usha maklumat mengenai Ariel Sharon ini.. Tup3x keluar gambar lelaki sedang nazak.. Mula-mula peliklah pula sapa yang tengah sakit ini.. Lepas baca entry tuan punya blog baruku tau...::: Ariel Sharon rupanya.....Huhuuhu~


Meh baca entry orang tu.................:::


Sebuah sumber terpercaya dari salah satu media elektronik memberitakan keadaan terakhir Sang Penjagal muslim Palestin, Ariel Sharon. Akhbar terbitan Israel, "Hume Israel" mengutip informasi ini dari salah satu majalah elektronik harian terkemuka di negerinya. Media ini mempublish kondisi kesihatan mantan PM. Israel, Ariel Sharon yang kini masih menderita strok dan terbaring koma di rumah sakit selama lebih dari empat tahun.
Sharon yang saat ini usianya menginjak 81 tahun dirawat di RS. Syaiba tak jauh dari kota Tel Aviv. Ia dikabarkan terbaring dalam keadaan kedua mata terus terbuka, para perawat yang menjaganya kemudian menempatkan Sharon di depan televisyen yang menayangkan filem-filem panorama alam, aneka hewan dan terkhusus haiwan ternak sapi.

Hubungan Sharon dan Sapi
Majalah ini kemudian menuliskan bahwa keluarga Sharon masih intens menjenguk dan berinteraksi dengan dirinya, ini mengisyaratkan bahwa Sharon masih hidup. Salah satu dari anggota keluarganya kerap membacakan akhbar disampingnya dan mengabarkan perkembangan ternak sapi yang dia miliki di daerah Selatan Israel. Disamping itu ia juga dibacakan beberapa buku dan diperdengarkan musik-musik klasik.
Diceritakan pula, sejak Sharon terkena strok pada bulan Jul 2006 lalu, ada seorang laki-laki khusus yang ditugaskan mencukur janggotnya, untuk meminta itu, Sharon sering memberikan isyarat dengan menggerak-gerakkan jari jempol. Doktor-doktor yang merawat Sharon membenarkan hal itu dan memberikan keterangan, sungguhpun Sharon dengan kondisinya yang tergeletak di atas ranjang rumah sakit bertahun-tahun, kemungkinan besar dirinya masih hidup kerana denyut jantung dan tekanan darahnya hingga kini masih berjalan normal. Sama seperti kondisi awal kali pertama dirinya masuk rumah sakit pada empat tahun lalu.
Ketika ditanya lebih lanjut sampai bila kondisi Sharon akan terus menerus seperti ini, Solomo Segev, dokter senior yang merawatnya mengatakan, "Kalau diprediksi dari usia rata-rata di keluarga Sharon, ibu dan neneknya mati di atas usia 90 tahun". Solomo pun kemudian memperkirakan Sharon akan tetap dengan kondisinya seperti ini hingga lewat usianya di atas 90 tahun.
Majalah elektronik itu kemudian menutup beritanya dengan sebuah pertanyaan, apakah Sharon akan sembuh dari komanya? Doktor yang merawatnya kemudian menjawab, “Sharon bukan manusia biasa, ada pesakitlain yang berada dalam kondisi koma lebih lama dari Sharon, namun pesakit-pesakit itu masih dalam usia muda, dengan kata lain, pesakit seumuran Sharon biasanya tak bertahan lama, apalagi mampu bertahan hingga empat tahun, kalau itu terjadi, tentu ini diluar kewajaran.” (sn/ism)


 Gambar terkini masa sakit..Kesian!

commentbox

Powered by ShoutJax

Sekadar Renungan

Sesungguhnya pada kejadian langit & bumi pada pertukaran malam & siang ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan & keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal. Iaitu bagi orang-orang yang mengingati semasa mereka berdiri & duduk & semasa mereka berbaring mengiring. Mereka memikirkan kejadian langit & bumi sambil berkata " Wahai tuhan kami! Tidakkah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka. Wahai Tuhan Kami! Sebenarnya sesiapa yang Engkau masukkan ke dalam neraka maka sesungguhnya Engkau telah menghinakannya & orang-orang yang zalim itu tidak akan beroleh penolong pun. Wahai Tuhan Kami! Sesungguhnya kami telah mendengar segala penyeru (rasul) yang menyeru kepada iman. Katanya Berimanlah kamu pada tuhan kmu maka kami pun beriman. Wahai Tuhan Kami! ampunkanlah dosa-dosa kami & hapuskanlah daripada kami kesalahan kami & matikanlah kami bersama-sama orang-orang yang berbakti. Wahai Tuhan Kami! Berikanlah kepada kami pahala yang Engkau janjikan kepada kami melalui rasul-rasulMu & janganlah Engkau hina kami pada akhirat nanti. Sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji". (Surah Ali-Imran ayat 190-194).
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons