Sunday, January 2, 2011

Asia TimUr...SepEt ye MatA...............::

Sekarang ini saya teng0k anasir-anasir dari Korea sudah kembali di Malaysia.. Kalau dolo-dolo orang Malaysia suka teng0k drama k0rea je tapi sekarang lagu korea sudah menambat minat orang Malaysia termasuklah diri saya ini..(Tapi lagu-lagu korea ini kureng sikit)..Hehehehe~.. Hebat betul Orang Korea ini..Antara kumpulan @ indie atau band dari korea yang saya tahu seperti super junior, Girl Generati0n, ss501 dan banyaklah lagi..Kalau dengar lagu diaorang layanlah jugak sebenarnya.. Heheheh~

Kalau korang nak tahu drama korea yang t0p kali pertama di Malaysia cerita Winter sonata.. Tapi cerita tu saya tak teng0k sangat.. Masa tu minat cerita-cerita korea ni masih tak menular dalam diri saya lagi kot..Hehehe~ Tapi cerita yang dari episod pertama sampai episod last yang saya teng0k cerita Autumn in my heart.. Tapi cerita tu memang bikin saya tidak puas hatilah.. Yelah, kenapa pulak her0 dengan her0in kena mati?? Tak patut betullah.. Kalau korang nak tahu drama tulah menyebabkan saya jatuh cinta dengan won bin... Heheheh~ Biasalah zaman kanak-kanak ribena lagila katakan..

Lepas je cerita Autumn in my heart banyak jugaklah cerita korea yang saya teng0k sampai la ni..Hehehe~ Cerita-cerita jepun dan cerita taiwan pun saya layan.. Entahlah~ Sampai mak saya pun marah.. Yelah suka sangat cerita-cerita dari Asia Timur ini.. Nanti kahwin dengan orang macam diaorang baru tau.. Tapi suka gak.. Mana tau dapat yang ensem-ensem.. Hehehe~Cerita yang paling membuatkan saya feeling lebih sikit masa cerita Stairway to heaven.. Cerita tu memang sedih gile.. Sampai saya menangis~~ Huhuhu... Tak pernah lagi saya teng0k cerita korea yang boleh buat saya sedih.. Ingat lagi saya sanggup tak pergi solat terawih semata-mata nak teng0k cerita tu.. Masyuklah katakan..Hehehe~ Sekarang ni cerita tu dah tayang balik kat channel Ntv7.. Kalau korang rajin teng0klah..

Kalau ikutkan dah banyak cerita korea yang saya teng0k.. Kalau nak list pun rasanya tak habis.. Sampai saya pun ada yang lupa jalan ceritanya gan tajuk cerita tu.. Selain layan cerita korea cerita dari jepun layan jugak.. Cerita yang paling saya minat cerita Hana Yori Dango.. Memang masyuk.. Cerita ni ciplak cerita dari Taiwan iaitu Meteor Garden... Ala yang kumpulan f4 tu.. Diaoranglah berlakon..Tapi cerita Hana Yori Dango lagi best.. Baru Meteor Garden.. Ketiga Boys fl0wers 4 dari korea..

Sebenarnya kalau ikutkan cerita-cerita korea, jepun gan taiwan ni lebih kurang sama jer..Masing-masing ciplak antara satu sama lain.. Tapi yang bezanya kalau korang nak tahu kalau cerita jepun diaorang ini jenis straigh to the point.. diaorang tak macam cerita korea yang suka buat cerita panjang-panjang.. Kalau kita tengok episod last cerita jepun ini lebih kurang 12 atau 13 episod je.. (lebih kuranglah).Lagi satu kalau cerita jepun kalau berlakon taklah mengada-gada sangat macam cerita taiwan tu.. Saya ni tidak minat sangat cerita taiwan sebab pelakon ye kalau berlakon agak p0yo0r sikit.. Hehehehe~ Kalau korea ok la lagi..Lepas tu cerita jep0n kalau buat lawak memang menjadi..Hehehe~ Kalau cerita korea gan taiwan tak jadi sangat.. Saya rasa kalau cerita korea sesuai masa cerita yang feeling2 sikit.. Macam Stairway to heaven, Full house, winter sonata dan Autumn in my heart..

Kalau korang teng0k jugak style pelakonnya semua lebih kurang sama.. Fesyen diaorang sama jer.. Lebih tu gaya berlakon pun lebih kureng sama.. Maybe pengaruh kot..huhuhu~Sekarang ni cerita yang latest jepun gan taiwan saya tak tahu.. Kalau korea cerita-cerita latest seperti cinderella sister, oh my lady, personally taste dan marry me, mary..:)

commentbox

Powered by ShoutJax

Sekadar Renungan

Sesungguhnya pada kejadian langit & bumi pada pertukaran malam & siang ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan & keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal. Iaitu bagi orang-orang yang mengingati semasa mereka berdiri & duduk & semasa mereka berbaring mengiring. Mereka memikirkan kejadian langit & bumi sambil berkata " Wahai tuhan kami! Tidakkah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka. Wahai Tuhan Kami! Sebenarnya sesiapa yang Engkau masukkan ke dalam neraka maka sesungguhnya Engkau telah menghinakannya & orang-orang yang zalim itu tidak akan beroleh penolong pun. Wahai Tuhan Kami! Sesungguhnya kami telah mendengar segala penyeru (rasul) yang menyeru kepada iman. Katanya Berimanlah kamu pada tuhan kmu maka kami pun beriman. Wahai Tuhan Kami! ampunkanlah dosa-dosa kami & hapuskanlah daripada kami kesalahan kami & matikanlah kami bersama-sama orang-orang yang berbakti. Wahai Tuhan Kami! Berikanlah kepada kami pahala yang Engkau janjikan kepada kami melalui rasul-rasulMu & janganlah Engkau hina kami pada akhirat nanti. Sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji". (Surah Ali-Imran ayat 190-194).
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons